Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

lördag 2 juli 2011

Städ dag


Jag städar ,. jag arbetar med kvasten, den får gå fram och tillbaka,
det är inte lätt att låta allt som är trasigt bara få gå, det försvinner in i hörnen och bli kvar
det är mycket som rörs upp när kvasten far fram,
det är mycket  som jag inte viste fanns , ens kvar,
det är kvar för jag vågar inte göra mig av med allt
det får vara kvar som "bra och ha saker"

jag jobbar med att röja kring saker som ligger och dräller
dräller kvar för jag vågar inte låta det få försvinna .
det är ödesdigert
det är mångt och mycket konstigt att inte släppa fri-
fri och låta gå
det är mycket som är fasthållet

jag målar om ,, fast det mesta målas bara över-
det bli så svårt att få det gammla att lämna då
när det nya liksom bara ligger utanpå
jag städar inte ur jag bara rör om,,
det är svårt att se ,,
det är svårt att förstå att om
förändring ska ske måste det gammla försvinna
det må bli tomt först , ,sen fyllar jag på..
med nytt

som med färska blommor på bordet ,,
när allt är rent och klart ,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar