Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 12 juli 2013

Jag






Vem är jag?

Gunilla i regn 
vem vill jag vara? Hur visar jag mitt rätta ansikte, Det där som ska symbolisera Jaget,
Vad utgår jag ifrån?
Vilken norm, använder jag?

Vad gillar jag med mig själv och vad vill jag visa upp..
Kan jag visa upp det som jag finner fult och mindre attraktivt hos mig själv,
Vari är min självkänsla?, vari ligger mitt missnöje?

Vem är Jag,??

Vad vill jag visa upp,
Och hur blev jag . den jag är .
Kan den personen som blev, jag, förändras. och behövs det ?

Har vi någon ram som behövs fyllas. och har vi förväntning som ska följas.
om nu den ramen och formen förflyttas.  behöver vi då förändras med den, eller formas vi av tiden och erfarenheterna .
i väntan på op 
Har vi med åren "lärt oss den gräns som lockar fram kärleken till en själv.
Har jaget fått formas fritt. formas utifrån den personlighet som är dej tilldelad. Eller är den också skapad, av den samtid som du lever i

Vem är jag?

Måendet beror på min framgång, Framgången beror på mitt mående. och allt hänger  ihop .

Nu har jag den där känslan att jag är för stor. för tjock, alltså ska det börjas banta. Detta är ett typiskt drag i min själv uppfattning.,

Och det börjar alltid med att jag ser mig själv på kort. Aldrig i spegeln. I spegeln kan jag se mig själv från flera vinklar , liksom vända och vrida på mig så "rätt" vinkel faller in,

Nu ska det börjas igen. och det börjar alltid i samma system. Uppletande av matsedlar eller sidor på nätet där det finns matlistor jag ska följa.. och så startar jag upp en organisation kring själva ätandet.

När, hur och vad.


dagen för op. 
Och det finns en struktur som ska följas, en ordning,. en mycket kostsam ordning-
sen blir det pulver ett par dagar , svält och hunger. grinigt stå ut med mycket och kroppen och huvudet , hänger inte riktigt med.

men var kommer dessa destruktiva tankar ifrån?

I viket sammanhang duger inte min kropp.. ålder må vara förlåtande. och likaså andra blessyrer - ¨som ärr. - födelsemärken.  ,. defekter som är godkända.
*
Jag gjorde en operatorn. en stor magoperation- min mage som hållit för 8 barn- uttänjd och slapp. hängig, liksom ledsen.
Det finns bilder. på före och på efter, Det kommer väl en tid när jag kan visa dessa.

Nu funderar jag på nästa operation.. vad kan jag göra för att förbättra mig ?
Detta är inte klokt. kostnader utöver min begränsning. smärta bortom sunt förnuft . .till vad. och för vem?

Var är min självkänsla?

I dessa stunder, när jag värderar mig som sämst, kan jag inte förstå hur någon kan älska mig. hålla om mig. bli attraherad av mig.
jag kan se på andra och tycka det är vackert med former och magar och övervikt och det kan vara gulligt med diverse skavanker , som jag aldrig kan acceptera på mig själv. Aldrig vara förlåtande mot, som om normen är satt av mig själv och jag passar inte in,

Vem är då jag ?

Hur kan jag kräva så mycket av mig själv, vem har skapat detta . Hur kom det sig från första början att jag tyckte  att jag inte dög., duger. Vem skapade denna osäkerhet,

Och hur tar jag mig ur,,
Vara mig och duga sådan.

Våga vara den där skamfilade, strulig i håret. och den där med sot i ansiktet, en sensommarkväll.
och må gott i det,

Vem är jag? Är jag hon?

Hon som har stolthet inpräglad i alltet, Den där stoltheten som gör att jag inte kan ta emot, Hon som inte vågar ta den plats hon har rätt till
Jag som nu behöver all hjälp jag kan få- rent ekonomisk. och själsligt, kroppsligt.

Var är mitt öde?

Var ligger min uppgift?
Har jag har en plan, är min lycka dold, av mig själv, när jag inte vågar tro, tro på mig själv.

Har jag tappat min tillit. Tillit till livet , och att livet vet alltid bäst.

Min hälsa, mina smärtor är det en påminnelse om livets förgänglighet, och att jag har i en bisarr omvänd förnimmelse om att jag gör fel.
Rädslan, om att mitt liv vill visa mig den plågsamma sanningen.
Drömmar om hur jag vill ha det, är en illusion. om ett tvärtom liv som egentligen inte är jag.

De skamfilade ärren i själen som gjort mig till den jag är, det som blev, den erfarenhet som är min att förmedla och visa fram som en gåva,
Den fysiska kroppen som är min att vårda och känna.


Om jag är i kärlek till livet. om mitt hjärta som styr mina tankar, blir motsagda och motarbetat . då skapar jag min egen olycka min egen rädsla, vågar inte se den jag är , för hon  inte duger ,

Men om jag är älskad. om jag har en kärlek, och barn som älskar mig och värnar om mig. om jag har vänner som vill mig väl,

Vem är då jag ?

som inte tar emot, som inte ser det andra ser, vad ligger deras rätt . och mitt fel.

Vem är jag då som dömer? Andras tycke om mig, jag som inte kan förändra andra bara mig själv,
alltså--

Bör jag Älska mig själv så som andra gör, Älska mig så som jag älskar andra. Köpa hela konceptet.

så h'r är jag-

Inte bättre. inte sämre, bara jag . som känner Regnet.

Jag som vet mina begränsningar. Som drömmer om en lycka. Lycka att veta vem jag är.




Veta mina uppgift här på jorden, min verkliga uppgift, det jag har kommit för att utföra , Min gåva till världen. min lärdom till min själ.

Och som föga har med min kroppsliga utseende att göra.

Om min njutning som har med min själsliga nivå att göra, det som gör att utveckling kan få rot, och växa. och få vingar och flyga iväg på vingar av lätthet
På vingar som bärs av luften som jag får andas.






Duga . att duga handlar det om, att vara duktig, bli berömd för sin presentation.
Du är duktig för du presterar,
kan jag hata ett mera negativt ord, "Du som är så DUktig".
jag vill inte vara duktig.
jag vill vara älskad för den jag är ,

oduktig, osnäll, och ovacker.   bara jag..





Iallafall så ska jag ha ett kalas, En fest,och fira mina 50 år. Jag känner att det är jag värld, var hur och när den kommer , får folk och fä hålla utkik efter, men det kommer att gå  i något tema och vara stort och bullrigt och roligt och sång musik och dans..
Och vika är välkomna,,
ja de som vill,, och de som känner att de vill fira med mig, Att Jag är 50 år.. den 9 oktober,
 i sorgens år 2013
då ska jag fira att jag är jag...

och du är bjuden....................... att Fira - jaget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar