Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

söndag 14 juli 2013

Att vara som andra,

Läste en gång (eller om jag hörde) ska vara osagt , men om man alltid har gjort saker på ett sätt,, ska man trotsa sig själv och göra tvärtemot , bara för att se om det händer något, om det blir någon skillnad,
I historien var det om att använda papper på toa, och torka sig med ,om man vek en fin liten servett , eller om man var en sådan som knölade ihop till en boll.. 
jag funderar ofta på detta, Hur gör jag ,, en boll eller gör ja gen liten hopvikt servett, jag har kommit på att det blir liksom olika varje gång , bara för att jag ska trotsa mig själv, boll . servett, boll, servett,, b--
det kan kanske te sig patetiskt, detta hur man gör med sitt papper, men det är ju själva principen, att våga göra annorlunda. Och då framför allt våga göra annorlunda.
Det handlar mångt om mycket att bryta en vana. våga vara i gränslandet för det otrygga,  utanför sin box , som det så modernt heter, 
I dag har mina tankar gått till detta om att skriva, för om jag vill det , om jag vill påbörja någon form av text, 
om vad? ja det har ingen betydelse, egentligen, bara att jag har funderat, och tänkt på det , länge. 

Och vad spelar det för roll, att jag inte gick färdigt den där skrivarkursen, att jag har svårt med grammatiken, att jag har svårt med att stava rätt, vad har det för betydelse,, 
Och om vad?? 
Det har kanske mindre betydelse att det måste handla om något , eller för vem som ska läsa, det handlar kanske precis som med att blogga, det är bara för att få ordning på tankarna. och strukturera om hjärnan, tömma den på  ord, information., tömma den på känslor , få ut dom i en skriven text, 
om vad? 
Vem läser ? 
klart jag vill att någon ska tycka att det jag har att förmedla betyder något, att min kunskap har en mening. För som med allt annat jag gör, vill jag ha att syfte. det måste ha en betydelse, kanske om än bara för mig . tillsvidare,, 
Men det är många som har författar drömmar,, /sitter mister duktig på ena axeln och viskar. . många som har provat,, varför ska du lyckas,, - ja men om nu jag inte provar. Hur ska jag då veta svaren på dom frågorna.
Ja, men om jag nu vill, följa hjärtat, Gör det ändå säger lilla hjärtat, fast sunda förnuftet, har de starkaste argumenten,  Det finns ju så mycket med litteratur om både det ena och det andra,,, 
om barn... om förlust, om att ha jobbat. om att ha studerat. om att var du,, Nä.. ingen har skrivit om att vara jag... Det är ingen som har mina erfarenheterna.. 

Och för den delen kan jag börja i en liten skala... kanske en liten bok om dikter, en liten bok om att vara annorlunda. 
Om att vilja vara i kollektivet, det där som är en annan dröm, Om att gemensamt vara många som hjälps åt,, aldrig vara ensam. aldrig känna sig otrygg,.. vi är en stark gemenskap.. Om att odla sin mat, om att orka. Orka vara en del av ett sammanhang.

Ägandet gissel,, som tynger och gör människor otrygga. Vi skapar stora murar och staket mot oss själva av rädslor . om att värna om det som är Mitt. och på något sätt glöms själva glädjen bort i detta ägandet och på jakten på mer och bättre, ,

Jag förstår att jag har vandrat vidare i livet , ser på existensen ur ett nytt perspektiv, och detta är min gåva , att våga se utanför, släppa på rädslan som förlamar förmågan att växa i sin själ.
Nu har min resa börjat, Den som handlar om att hela sig, vara den som jag blev, den som ser och vägar vara i smärta och sorg och se det som en gåva, (fast det är smärtsamt att se  det) inte en lätt insikt som är lätt att bära. En fruktansvärd insikt om livets grymmaste ........................... Ibland tar orden slut 

 I dag , fick jag en ny sida av mitt mående., 

Idag blev det drömmen som slog rot. och tankar som vandrar fritt,.. och jag tillåter mig vara här-- 

samlar ihop mig inför ännu en ny dag,, 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar