Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 31 juli 2013

En ny dag, i sagan om att vara.

Inte för att jag har som mening att mina ord ska få någon att må dåligt så skapar det alltid någon form av ringar på vatten., små ord som inte betyder något för mig kan vara stora för andra, och så givetvis tvärtom..Men något händer när vi lämnar ett ord eller en hanlig på vägen.

Irriterad är dagens känsla, och irriterad, på vad? det finns inget o va irriterad på, ändå är jag det ,
Om att inte någon fyller upp det jag vill. alltså mina förväntningar på en handling, eller på svar som jag väntar mig att få.
ändå skriver jag ofta om att vi behöver få vara där vi är i känslor och i livets resa mot den uppgjorda slutstation som finns, men som turligt nog inte syns.

Vad startar en irriterad känsla, och vad består den i?
Är jag på mitt sätt bättre och vet något som jag blir irriterad över att andra inte kan eller vet? Eller finns det en annan grund?

Infekterad situation, till o med fientligt kan jag känna mig. Irriterad och frustrerad och det blir infekterat,, Oftast går det inte att förklara denna känsla. Den finns liksom inte ,, den bara uppstår ur intet ,
Jag blir irriterad, på vad som helst egentligen, och det går inte att få bort hur jag än gör ,
Jag är irriterad ,, fast jag är inte arg, det kommer en annan känsla, något som kommer ur frustration , att inget blir som jag tänkt, och inget är som det ska.
Att det som egentligen är bagateller är så stort för mig , och det blir en så stor frustration, och jag tappar fokus, och jag blir irriterad,

Men frågan kvarstår . Vad är jag irriterad av ? Vad kommer den känslan ur, Vad betyder den känslan,,
Det som jag rent spontant kan känna är en viss frustration över att det inte blir som jag vill. Den där märkliga företeelsen att jag har Rätt.. och det måste nu bli så som jag har bestämt. Precis just nu.
Och så irriterad.

Inte något jag vill vara i och trivs i, men jag behöver få vara i den känslan,med, Precis som med alla känslor.
Och egentligen är det inget och vara rädd för att hamna i denna frustrations känsla Irritation.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar