Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 9 mars 2015

Vad vill jag veta?


9 mars 2015

Vad vill jag veta?

Och egentligen varför vill jag veta.
Är det ett sjukt beteende. som bottnar i osäkerhet, svart- sjuka,
vad vill jag veta om, tidigare relationer.
Om hur mycket han satsats då, på relationen. Vad som hände när det gick fel, varför vill jag veta vad dom skrivit till varandra, vad har jag för nytta av det?
varför vill jag veta om längtan och hopp om en framtid tillsammans, vad vill jag veta.
hur kommer det sig att det känns bra att ha den kunskapen.

Har jag någon nytta av den kunskapen, misstagen, bråken, eller det som var bra,
Har jag någon nytta av att veta när de bestämde sig för att slå sina påsar ihop,
hur de tänkte när de tittade på lägenhet, tillsammans. hur han kom att våga satsa på deras relation,
hur han tänkte när han betalade hyra för sin kvinna, när han inte ens kan bjuda mig på mat på min födelsedag. eller hjälpa mig med mat när jag var som fattigast.

Har jag någon nytta av att veta när det gick snett, när tanken kom på att det inte var bra.
Har jag någon nytta av att veta hur han tänker,
Handlar det om att tankarna på någon annan. var gräset grönare på andra sidan.
vart det besvärligt när det kom in en vardag, vilken som lämnade och gav upp.
och vill jag veta hur han kände då, vill jag veta om han gjorde allt för att det skulle bli bra.
hur mådde han när det blev uppenbart att de måste göra slut,
hur vill jag veta om han sörjde sin relation. längtade efter någon annan.

Om hans förmåga att våga, satsa på andra i tidigare förhållanden, var ligger problemet för oss. vågar han inte se oss med en framtid. Vill jag veta om hur han tänker.
Har han faser. där han är ur balans och behöver bekräftelse från andra kvinnor. tänka på andra, vara själv. ha en egen agenda som inte inkludera mig.

Vad vill jag veta?

Vad har jag för behov, Av vetskap,
Är kärleken inte nog. är det inte på riktigt, bara för vi inte är ett par på riktigt.

Vi ska dela på allt, men inte riktigt ändå. Han äter gärna hos mig. fikar, men han betalar gärna inte, och jag har i nuläge lagt ner den striden, Han får äta det jag kan bjuda på. och jag tänker låta mig bli bjuden på mat om han handlar, men det är svårt för det är aldrig med glädje som han ger något,
om han sen aldrig vill bjuda på något till mig får det vara så.

Han tar gärna emot saker av mig. men ger sällan själv, om han inte har själv fått det i sin tur , men det får vara så med, jag tänker leva mitt liv,
och han får vara i sitt,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar