Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 17 september 2013

inte en dag,

Varje dag är en ny dag utan formlig utstakade händelser.
Det som ses som normalt och ska genomföras är en kamp och ett måste,
Varje dag är ännu en dag som ska vara. Och jag tar det som det kommer ,
Inget känns meningsfullt och inget känns som om jag egentligen vill

När regnet vräker ner och temperaturen är kall, känns det som jag är ett med det , som om det är vad som jag behöver , melankoliskt.
Vädrets som spelar en sådan stor roll i allt som görs,, värmen som ska spridas och ge något roligt av dagen känns som ett hånfullt tillslag mot mig personligen, det där som ska var det livgivande känns föga välkomnande ,

Vad är det som rör sig i mitt huvud en sådan dag. Något pågår och känns märkvärdigt-
Vad är det som är minnen, Vad spar man när ens barn växer upp, vad är viktigt,
jag la en liten mattebok vid min sida i går , något min älskade son skrivit i.
Jag tände ett litet ljus om kärlek vid den plats där jag har kontakt med min fina lilla vän,

Vad är det som är viktigt?

En hårlock, en liten tappad tand. En avbild på en näsa,. Allt finns där som en påminnelse om att det inte kommer fler bilder och saker som är en ny händelse, vad ska bevaras?
Vad ska bevaras? Vad är viktigt i livet , och som blir heligt när döden inträffar.

Tänk om jag aldrig mer får se en person , vad vill jag bevara, ?  Vad vill jag minnas?
Minnet om lukt, minnet om värmen,
Minnet som väcker känslor. Minnet som berör en på djupet.

Jag har inte en varit till graven, den plats där hans minne ska bevaras och beskådas i all evig tid, som den sjuåring han var. Vad min jag,

Men en dag. Då kommer ävern det att bli en del av minnet,

Precis som trädet och äpplen som vart hans på något vis, Det som symboliserar
död och liv.
Äpplet som även är kunskapens hemvistelse i religionen. och fått utstå som något fult och något som har varit fel.
Hur kan det bli så fel, kunskap och ingivelse ,

Jag har då insätt att varje dag, har något nytt, och ibland så behöver jag bara vila i det,
och inte en dag går utan tankar på det som var,,

inte en dag går utan påminnelse om min förlust,

Idag är det en sådan dag, När livet känns påtagligt,

och jag stannar där..
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar