Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 7 maj 2014

I yttre lugn och inre kaos.

Dagen som bara försvann.
vissa dagar är bara så. Liksom bara rinner stilla ur tiden.
Och jag skulle ha gjort både det ena och det andra.

Vissa dagar låter jag bara försvinna in i tomheten, utan plan eller mål,
jag tänker, det kan jag ta sen, eller jag låter inte ens den tanken komma, sen,
och tiden passerade.

I vilken sinnesstämning jag än befinner mig, låter jag lugnet råda, stilla, sävligt. Inget ses ut som om det måste göras, vardagens göromål blir gjorda ändå,
som att äta, gå på toa, slänga in en maskin tvätt, diska, titta lite på tv, kolla in mejlen. spela lite spel. prata med Maria och Mikaela som kommer från skolan, se till att de får sin mat, mera disk, och så vänta på älsklingen, vänta.

Och min dag är nådd till enda. nu stundar natten  och jag flyr in i drömmens värld,

Ännu en dag i Kaoset.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar