Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

lördag 26 december 2015

Mål, och menning

Vad ska jag sätta upp för mål, framtids mål , önskemål för mitt liv.
Skapar jag min egen framtid, ger jag luft åt mina önskningar, ser jag det som är min väg, eller har jag skygglappar, springer runt i mitt ekorrehjul,  ser inte, tar vanan , det igenkännbara som det rätta,
Är det rädslan att få förändringar som hämmar,
Eller vetjag inte,,,,

Vad vill jag med mitt fortsatta liv, vad har jag för förutsättningar, handlar det om ekonomi. Hämmar det för att jag inte kan betala.
Kostar det mer än tid, mina framtids visioner , har tid och penngar något med varandra att göra.
Måsten såsom styrmedel, det som kräver och kväver,
Eller är det rädslan som styr.
Jag vet inte,,,,

Har andra personer något med mitt liv att göra, har jag andra människor i mitt liv som jag tar hänsyn till , 
Vill dom inte mitt bästa, hur vet jag det, är det dessa som skapar min framtid, följer jag bara med av hänsyn
Men hänsyn till mitt eget önskemål , vad det nu är, finns det,
Eller följer jag med av rädsla,
Hur vet jag det,,,,,,

Har jag rätten till egen framtid, har jag rätt att göra som jag vill
Utan hänsyn till , måsten,  rädslor, andra,
Är inte min framtid min. Skapar inte mina önskningar mig. Så som jag är.
Har jag rätt till det, eller är det bara jag som måste anpassa mig,
Lägga ut min väg framåt , för att andra mår bra av det, och de har rätt till min framtid ,
Måste jag veta det,,,,,,,

Meningen med mitt liv, fins den , jag frågar mig det, har den någon som helst menning,
Att finnas för andra, vara snäll, tillgiven , inte säga ifrån, inte tjafsa, inte säga egna åsikter,

Nu är jag inte konstruktiv längre, 
Slår på mig själv, skapar mitt offer, när min onda självdestruktiva sida,
Den som jag jobbar på.
Sidan som inte ska Bli min framtid, som inte är mitt mål,
Så vad är mitt mål,

Ingen menning behövs, för jag finns , och det räcker och blir över,
Jag finns alltså fins en menning,
Jag ska fylla mitt liv med mål, med önskningar , med drömmar , med förväntningar , med ett existerande, med ett liv.
Mitt liv.

Även om jag har värk, sorg, ekonomisk obalans , skevt kärleks liv,  så är framtiden min, och jag fyller mitt liv med vad jag  vill, när jag vill,
Och om jag vill,
Egot som lyssnar på min själ, som vet allt, som har det där stora perspektivet, och vet,
Så då rädslan om framtiden , ge vika,
Jag lyssnar på mitt inre som vet,
Jag som vet,,,,,,,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar