Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 6 oktober 2020

Nu måste jag vidare,

 Förändringar,

 

Nya vindar drar in i det wikberska hemmet.

                             

Nytt jobb, nya möjligheter, Hoppet som kommer in i det nya, det har varit en tuff resa, och jag har erfarenheter som ingen skulle behöva ha. Vist har jag suttit fast i gamla oförrätter, vist har jag hamnat fel, och vist har jag valt fel väg, men vad är inte det om nya erfarenheter, och det är erfarenheterna som gör lärdom, på gott och på ont. 

Vad är det som bör gå framåt då, ekonomi, relationer, husrenovering, husvagnen, trädgården,  egentligen är det nog bara att ta det lugnt och ta en sak i taget, låta det ha sin gång och inte jaga fram något som ändå ska komma fram i resultat. Det jag har gjort  förut är att planera och planerat och ändå bara misslyckats med att få något gjort. Så nu ska jag försöka göra allt med ny strategi. 

Det som är det bästa med att kunna ta sig framåt i livet är att ha pengar, att ha möjlighet att köpa saker, betala sina räkningar, har möjligheter att göra saker, hitta på roliga saker att göra. Det är så otroligt mycket lättare att leva om det finns en form av ekonomi, det är mycket enklare med allt.

Slippa låna, tigga både till mat och pengar. tacksamhet är ett milt ord att beskriva det som jag känner inför de som gett, och de som har engagera sig i mitt liv. de  som har stått där och på riktigt vart en vän. 

Men nu måste jag vidare och hitta min energi, vad vill jag ? Hur vill jag ? och framförallt vad vill jag ha för resultat. för det är det som är det viktigaste , det som blir i konsekvens. 

Hur är ibland inte lika viktigt för är det något jag lärt mig är att det som sker, sker precis som det ska, i den form den en må komma, ibland står jag där och bara förundras , "hur gick detta till"? 

Vill jag kan ja någonstans se att det styrs lite så där från ovan, som det finns en Kraft som vill en väl, som stötar i de toka beslut jag tar  och så tänker de, "ja,ja hon gör  "så" hur tokigt blev det inte nu, och så rättas det till, tillslut, krokig väg ska de lärda gå, 

Så nu startar vi förändringen, låter vindarna blåsa åt rätt håll. håll i dej... 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar