Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 8 maj 2013

Städar

Jag går igenom, det gamla, och mins, jag sorterar och slänger., sparar .- lägger på hög,
Jag Hittar gamla listor från skoltiden . Mins namn som jag glömt.
personer jag trodde var de som jag skulle få följa genom livet.
Som var mina vänner där och då . Vad blev det av dom ?
Mins dom mig?
Kommer dom ihåg det jag sa,, sa jag något som sårade?
Kommer dom ihåg något som dom aldrig kommer att förlåta?

 Är det någon som hatar mig,

För det jag sa!

Eller inte gjorde,

Om jag tar kontakt, blir det för att jag vill ha ett förlåt.. förlåten.
om jag vill be om ursäkt , måste jag minas vad jag gjorde då?
eller kan jag åberopa ungdomen okunskap,

Jag visste inte bättre ,

Jag är lessen.

Förlåt.

Tänk om jag gjorde något som var bra för någon? Gav dom en kunskap.  En gåva som gav livskvalitet.
Som gjorde dom till de är i dag, något fint, något minne som är bevarat. som gjort dom fria och kloka,

Tänk om jag gjorde det,

Vad fint.

Jag kan vara glad då.

Men ändå, minnen är inte objektiva, inte ens Konstruktiva, Vi kan forma dom som vi vill, utifrån hur vi tänkt att det var, till att ha fått dom berättade eller ihågkomna utifrån ett annat minne.
Vem mins sanningen ur ett Perspektiv,.

Sanningen får bottna i en känsla , hur det var, hur det kändes då. och omvandla känslan ur den referensram som finns nu , Min värld som den ser ut nu, och du från din,

Jag ville inget ont, ville bara växa upp till en lycklig och bra människa, precis som du. .Ville bara var fri och obunden från skuld,

Nu finns det inget att göra. Tiden har gått och jag fyller 50 år.
 Och det var längesedan jag fri från sorg,
 Det var längesedan jag gick sorglös ut i världen -

men jag mins.

Om jag förlåter . Förlåter du mig,


Gunilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar