Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

torsdag 9 januari 2014

inget

Summerar en dag,

Idag har jag tagit min sedvanliga promenad. på morronen då  följer jag  min yngsta dotter till bussen, konstaterar att inga barn, fortfarande, inte har reflexer på sig, trots en uppmaning,  fortsätter promenera med en annan dotter och går en liten runda. sen fikar vi frukost, te, och hinner diska lite. Pratat med min gulliga pojkvän på telefonen, vi pratar ofta.
jag hann med att se film och sova en stund på förmiddagen, tills dottern kom hem från skola,
jag fixade även något åt oss att äta ordna med tvätt, körde en maskin, konstaterade att jag ligger efter med tvätten.. jopp.
konstaterar även att det är rätt rörigt överallt, utan att åta någon åtgärd,
skrivit på min blogg, även diskuterat ämnet- lova, att lova något, mycket intressant, konstaterar även att jag skulle behöva lite mera motstånd, känns som jag är på fel forum hela tiden,, ja det går väl ordna,. intellektuell gymnastik för hjärnan. går ju på sjukgymnastik på tisdagar och fredagar. men det är för kroppen, inte själen, men de hör väl ihop-
telefon, samtal med vännen och  vidbränd mat, fick nästan slägga på luren i örat på honom. hela huset osar svart sot, äckligt. ställde ut stekpannan på bron,, konstaterar helt lugnt att det snöar. Men lär mig att inte göra två saker samtidigt, not...
sedan klädde jag av granen som barrade väldigt , bytte då påse i dammsugaren som var full, konstaterar lite cyniskt i mitt huvud att jag antagligen kommer att behöva dammsuga barr under en väldigt lång tid, framåt,
hittade IKEA pizza i frysen, det gick o äta med.
läggdags och mera dator, nu lite film finner det mycket tråkigt och börjar istället att titta på resor, konstaterar att det är mycket penningar som krävs,, ja det ä ju ett tag kvar så oro existerar inte,
konstaterar att jag har klarat mig utan att ta ångest mediciner ,men ätit min dagliga dos av värktabletter.. ops.. kvällen är redan här. och jag har bara gråtit en gång idag, tänkt tusen tankar om smått och stort, gjort lite måsten, och nu är kroppen trött. väntar nu bara på min älskling som kommer efter att ha repat med sitt band, det heter repa och inte öva, det är stor skillnad på vilken musik man spelar, bara sån fakta som jag lärt mig på sistone.

- Vad har du gjort idag då?

- inget,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar