Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 26 februari 2014

Fattig.




Jag är fattig

Enligt normen väldigt fattig. Utanför det normal. det som kallas normen för vad du ska ha och leva för. 
Men hur fattig är jag egentligen? 
När är man fattig?

Har man för lite av något? ja det är verkligt fakta. 

Det finns något som inte räcker till, I mitt fall, och antar hos många, Pengar, en inkomst. 
Inte pengar i sig, jag har en sjuklön, som betalas av samhället. en allmosa. Nej min rättighet. 

Sjukdomen är inte min att skylla på. jag vart inte påkörd med flit. eller var det så att jag var där på fel plats i fel tid, av en anledning?  Det kommer aldrig det något svar på, inte just nu alla fall., 

Ja men hur var det nu då, Fattig. Det räcker inte till, inkomsten kontra utgifterna, 
Har jag för många utgifter då? 

Är det tv, brevbandet, telefonen. jo,, antagligen. men nu har dessa en utomordentlig idiotisk regel, ( och åter igen mitt fel) de är låsta fram till december.  så de går inte att säga upp. så nej,, där har jag inget val, än.. Värme i huset. jo klart det skulle kunna gå att stänga av... men frysa.. huva,, nä det får va så.. och eftersom jag nu inte är en rik person får jag tyvärr det dyrare alternativet på taxan. 

JO de kan ju inte veta om jag kan betala,, så.. återigen, dessa tokiga fattiga ,, de måste ju begripa att det måste ju ta betalt av oss,,, för vem skulle annars betala? 

Vatten räkningen.. nä den går inte heller att avstå från, ja. det är som det är med det, måste ju ha vatten,, 
sen vad mer då? 
Mat... haha .. nä det räckte inte pengarna till,, nä vi äter av vad som finns, vi svälter inte, det finns snälla vänner. 
Bussen åker jag med ibland... fast det får bli mer sällan det. 
Och så är det så att det blev ju en liten räkning kvar,, hm,, jo det vart det förra månaden med, och den vart 600 kr dyrare att vänta med.. så det kommer samma nästa månad med.. så det där med att koma ikapp, 
det känns som en utopi, 
klaga,, nä- det här är bara fakta,, från en fattig. sjukskriven välutbildad kvinna i sina bästa år. ( bästa) jaja. hade ju kunna varit iallafall. 
Så fattig.. är jag på pengar. Det är fakta. 

                                  Men det finns ju andra värderingar i livet, 


Kärlek. Empati, en annan. förståelse, värme, otaliga saker som berör en på djupet och skapar någon form av känslomässig utfyllnad. Vänner. Människor som bryr sig. Mina barn som jag älskar av hela livet. 
Någon form av rörelse, som att dansa. som att åka skidor, som att lyssna på musik, Berikande och upplyftande, 
Dessa är ovärderliga och går inte att leva utan,. 
Händelser som skapar goda minnen. Resa mot ett mål. 
Huset, Lite si och så med allt, mycket som skulle behövas extra händiga händer o fixa. ( och massa pengar) men ändå något som jag kallar hem, och ger mig värme och tak över mitt huvud, något att komma hem till. ovärderligt.  
Dessa saker gör mig inte fattig. 
utan rik. 
på vänner. 
vänner som vet och förstår. Utan villkor. 
Rik av kärlek, Rik  på kärlek

Mitt liv är inte fattigt. För jag har längtan, och jag har saknaden. 
Och jag vet. 
Att efter regn kommer solsken., 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar