Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 28 februari 2014

jag söker bidrag

inte visste jag det var så svårt att söka bidrag
inte visste jag det var så svårt att lägga sig platt
inte förstod jag det var så svårt att få allmosor.

Jag trodde jag var duktig som betalade mina räkningar.
jag trodde det var en bra strategisk plan att göra det rätta
men nu har vi inget att äta.
och det är långt till nästa månads utbetalning.

men det fins lite kvar i skåpen, några torrvaror.
det är inte svält än,
men det är svårt hålla gamarna från dörren.

För om du inte kan betala, eller om du inte kan betala i tid. då kostar det
och det kostar dyrt,
påläggningen av en räkning som i början var relativ liten  kan bli tusentals kronor dyrare.
och vist , regler är att följas,
lika för alla,,,,,,,,

men hur kan det vara lika,, jag och du är inte samma..
och du och jag har inte samma förutsättningar-
jag har en annan verklighet än du.

så var fins humaniteten.

Inte i regelverket alla fall

bara hos de som förstår. .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar