Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 24 februari 2016

Chock fas.

Emdr , rörelse, möte i själen , vaknande liv, och det gör ont när knoppar brister,
Choken sitter i , sitter fast, viljan är själva rädslan, och smärtan bryter vågor i själen , rullar på i ständig tillflöde. 
Tårar rullar vidare , nerför kinden,  fyller ut tomrummet , blandas upp med orden som försöker hitta en plattform att bli begripliga.

Vad vill jag? Vad behöver jag? Hur hamnade jag här? Chocfas,  ta in det obegripliga , främja sig från det oundvikliga, det uppenbara. Ta in fakta och begripa,
Jag vet att det inte är svårt, rent emotionellt,  kroppsligt, och endå, så svårt.
Hur går jag vidare ur detta, var är manualen för sorgearbete, chock , bearbetning, sen då , panik , ångest, Frustrationen,  rädslan att leva, känna,

Långsamt kliver jag upp från den dimman jag levt i så länge, hittar en kontur och en struktur, Maria och jag, vi som blev lämnade, Mattias som försvann till okända äventyr, där smärtan inte bor,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar