Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 24 februari 2016

Ett möte

Idag mötte vi ännu en av dina älskare, och jag klarar inte av det, faller igenom, får ledset ansikte, och mina tankar går i spinn.   
Varför presenterar han mig inte som sin flick vän? Duger inte jag?  skäms han över mig? 
Han brukar inte ta med mig när han möter någon från sitt liv, jag blir ratad, osedd, inte en del i samtalet. 
Vad är det som får mig på fall? Vad utlöser mitt triggers, varför jag känner att jag inte räcker till,. 
Jag blir liksom inte nog, vårt samliv består av passivitet,  och otillfredsställande,  jag är svår,  har oförmåga, 
Oförmögen att känna, och jag faller platt, oförmögen att hantera mina känslor, klart jag ska förstå, han har ju levt ett liv före mig, ett liv där jag inte existerade. 
Varför är det så svårt att hantera? 
Jag vill ändå inte kalla det svartsjuka. Inte på det sättet, jag vill bara bli bekräftad, sed , vara speciell. Just nu. 
Och han blir arg, orolig, han agerar med skuldkänslorna rädsla, 
Och ändå är allt mitt fel, mitt fel att han tappat lusten till mig. Klart det är mitt fel. 
För han ska bara. Och han gjorde bara. Och det var inte hans fel. Jag är ju en tjatig ,,,,,,,
Och sen kommer de hårda ord, höjd röst, sen kommer skriken. Och så mera hårda ord, skuld och skam ,
Jag blir tyst. Fast i själen skriker jag. 
Varför har du inte lust att tillfredsställa mig,? varför har du inte lusten att vara min älskare? hur länge ska jag vänta? vad ska jag vänta på?
Lust är det viktigaste,  lusten till livet, lusten till njutning, vara i, må gott i,
Lusten är motorn i Livs karusellen. 
Motorn som driver skutan på rätt köl, mot ett mål. 
Varför skriker du till mig? 
Varför. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar