Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 29 januari 2016

Processer

Prossesa! 
Vad inbär det? Att förändra, göra annorlunda, hitta lösning. Se det som ska genomföras för att mål ska uppnås.
Prossesa , ta det susektivt , en sak i taget, helst i 12 steg, i rätt ordning , och någon bör hålla ordning på själva processen, så den fortskrider utan hinder,

Början inleds med ett mål, en struktur, en kontur. En väg utstakad, med delmål och utstickande sidospår,  som sig bör. Allt för att processen ska mala på.
Jag har påbörjat processen med mitt mående, min kropp, allt ska formas till ett bättre varande. Hitta balans , hitta avspänning, intala kroppen att jag bör inte ha sådant påslag av stress konstant, processens vertyg är sjukgymnastik,  psykosomatiska,  och mina tårar kommer ofrivilligt, kroppen krampar, och jag jobbar på.
Ett annat verktyg är emdr, Psykologen jobbar med mina trauman,  jag ska våga möta dessa demoner, och acceptera,  konstruktivt,  ,
Boendestöd två ggr I veckan,  mina två fina som kommer till mig och jag processar mig ur sängen , klär mig, är vaken , och vi samtalar, diskuterar , berättar,  och de lyssnar, och jag ältar , och har tillåtelse till det, jag får klaga,  Oja mig,  vara ynklig, och ändå bli sed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar