Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 14 augusti 2015

Analys

Konstruktivt ska jag hitta mitt eget bot, vad betyder det? Hur hittar jag det?
Rent analysiskt  ska jag bygga upp ett samtal i posetiv riktning , kreativt hålla mig till en idé riktning,

Posetivt skapa min framtid konstruktivt, trattar ner varje problem till en enhet, se varje del som en egen kropp, ett eget sinne, ett eget bot, ta varje smärta som en ensam härskare, varje problem som en ensam händelse, använda varje del som en byggsten bygga upp något nytt, konstruktivt,

Jag som sett mig som en komplex helhet, en massa av suverän helhet, men så fel, så utan egen förmåga att separera det ena från de andra, jobbat på med inriktning på problem som var hela jaget.

Dela upp sig i enheter, jobba med en sak i taget, förvirring,  tveksamt, problematiskt,

Trauma ett, trauma två,
Smärta , värk,
Deprimerad
Livsleda , meningslösheten
Ekonomin
Sysselsättning
Relationsproblem, orken att bry sig
Sorgen,

Vem är jag då? Jag blir konstruktivt uppdelad och Posetivt framlagd som ett smörgåsbord av elände,
En drar hit och en drar dit, och jag vet inte hur jag ska bete mig, hur ?

Psykologen vill att jag Ska vara konstruktiv, sluta vara så svår, samla ihop mig, vara ett komplext problem , inte spreta ut och vara så deprimerad, vara ett jobbigt moment åt gången, gå spikrakt,

Men mitt minfält är krokigt och jag springer i zigzack,  och mitt beteende är destruktivt, ostrukturerat och komplicerat, och mina problem är stora avgrunder av bottenlösa hål,

Samla ihop dej Gunilla, !
Bli konstruktiv, bygg upp ditt liv, var posetiv, jobba fram din självkänsla,
sluta slå dej i huvudet, gå rakt, titta upp, stanna i känslan , du är !

Så vad blir analysen,

Kaos , tårar och åter igen känns allt så fel, fel,
Hur i hela friden blir jag konstruktiv?
Och posetiv,
När livet är så fel, och livet är så jobbigt,

Ja men ,, vill du bli frisk då?  Huva ,,,,slå in klubban bara, dräm till , jag tål,

Ja ,,, det vill jag, självklart,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar