Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 28 augusti 2015

Konstruktivt,

Nu äntligen har jag förstått,
Konstruktiviteten, ,
Det där ordet som fick mig på fall , som gjorde att jag nu är inne på min tredje vecka här på psykiatriska enheten 52 a.
Konstruktivt, enligt ordboken och fritt översatt av mig,  betyder , att tänka Posetivt ur ett icke personligt perspektiv, 
Motsatsen till destruktivt,
Enkelt ! Typ.
Jag vill våga se , att jag kan ta plats i ett samanhang,  ha rätten att vara precis den jag är, och precis lika rätt har mina medmänniskor och medresenärer,
Även om jag känner mig kränkt, eller osynliggjort, så handlar det inte om mig, jag kan kliva undan och tänka , att denna människa beter sig så för att,,,,,,
Och jag får ochså bete mig orationellt,  bakvänt och ändå få förståelse, medömkan och få plats att hela mig på.
Konstruktivt, ,,
Konstruktiviteten har tagit en plats i mitt medvetande, och långsamt får det sin inbörd präntad, 
Livet är orättvist, odrägligt, jobbigt, skavandes,  omöjligt, och menigslöst,  men det handlar ändå om mina val, hur jag formar mina tankar,
Hur jag slår mig i huvudet och skadar min självkänsla,  och tänker negativa tankar, hur vill jag tänka?
Konstruktivt!
Det är inte meningen att jag ska gå under , för jag tror, tror att jag är ensam , övergiven, fel, tror att livet inte funkar att leva,
Att det beror på mig att ingen hälsar på, utan ATT människor harfulltupp med sina liv,
Alltså inte för att jag är ful , fet, eller ointressant,
Jag behöver inte försvara mig, inte hitta en lämplig lösning, inte tro att jag ska förändra något.
Konstruktivt,
Kloka jag! Hur kunde jag missa detta, hur kunde jag låta destruktiviteten ta över, bli det rådande,
Och även om jag nu ser det klart, med nya glasögon, svindlar det lite i min övergivna själ,
Livet sker , för jag väljer det, precis som andra har sin väg att gå, och ibland så går vi bredvid varandra och då ska vi ta tillvara på varandras kunskap, utan för den del tro att deras livsväg inkluderar min livsväg, och det handlar inte om dej, bara om mig,
Bara om mig,
Konstruktivt,
Oja, inte är vi fullärd inte, kunskap kan överbygga mycket.
.... bara om man blundar och tänker,
Nej jag vill inte,
Kan det bli fel.
för man måste leva, 
Här och nu,
Konstruktivt,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar