Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 15 juni 2011

Inspiration


Att skapa inspiration kring något som ska komma automatiskt, hur gör man?
Var kommer inspirationen ifrån?
HUR gör alla andra som bara är så i närvaro med allt. hur gör andra som bara finner det där som ska finnas inuti?
Hur hittar man sin närvaro. när man knappt orkar vara här?

Jag läser Bloggar om hur de är i kärlek med sig själv och med allt och alla. och jag försöker hitta insperation till att hitta dit.
När det känns tungt att bara vara . och bekräftelsen på att jag existera är det centrala samtidgt som ensamheten är det som lockar mest.
Isoleringen är total. Så insperationen får inte plats.

Var är det där som saknas? var är min närvaro? var är min inspiration till livet 
hur hittar man sin bekräftelse?

Den existerar bara inuti dej själv, säger de texter som jag läst. jag söker inuti och finner Tomhet och existentiella grubblerier.

Men nu är jag i detta och behöver få vara i dessa grubblerier och jag behöver få vara i min ensamhet och dra mig undan världen ett tag.

Och förhoppningsvis så återkommer min inspiration till att vara här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar