Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 18 juni 2013

Frågor

Är frågan fri?
och ska alla frågor ställas , finns det frågor som bör vara oställda,
har alla frågor fritt spelrum,

Svaren, vem har svaren?
och om svaren blir fel. fel i synvinkel att dom har en givare och en bärare, och dessa aldrig är samma.

om drömmen är i frågan och svaren i verkligheten . För vem blir då det rätta.

Jag ställer frågor och förväntar mig , ord , ord om lindring , ord som bär med sig glädje,
Frågor i svaren
Jag ställde frågan och fick . fel svar. smärtan och tomheten skulle bearbetas och jag förundras, för var i ligger skulden,
I frågan eller i svaret som inte fyllde min förväntan.
Svaret var inte mitt att kräva utan den ägde mottagaren, Och jag ångrar helt plötsligt min ställda fråga,
Kan jag då begära att få tillbaka min fråga eller äger mottagaren då min fråga?

Ordet har en tvetydig makt att förmedla, och att skapa upplysning i både frågor och svar,
men ordet har makt , makt att skada, makt att förgylla,
makt att ge svar,
I ordet går att förmedla kunskap om sanningen, sanningen som är den gemensamma eller som står för den tvetydiga moralen som utspelar sig i den mångbottnade kunskapsbäraren, " Så här är det "

Vi har aldrig makten att stänga inne kunskapen.
För ordet är fritt. Fritt att sväva ut i rymden och återvända när det helst behagar. När ordet behövs igen att förmedlas av kunskapsälskare,
på gott eller på ont ,
ändå är det ren energi.

Energier som frigör, och skapar frågor.

Frågor som bär jorden i balans,

Återkommer---------------







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar