Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 25 juni 2013

Sjukskrivning, Sjuka..







Jag måste nu ta kontakt med vården igen , för om jag ska ha förlängt sjukintyg,
eller om jag orkar gå tillbaka till det som var,
Ringer jag arbetsförmedlingen så frågar han om jag verkligen orkar eller om jag känner  att jag måste .

Ja det är ju frågan!!!..

Måste jag för jag vill det? eller , måste jag för jag förväntas det,
eller måste jag av andra skäl?

Vad vill jag då ? ha något att göra. glömma och gå vidare, eller vill jag bli hel igen och känna att jag orkar möta omvärldens krav på prestation.

Jag vet inte !


När krävs det av en att det är ok,, kan det få gå ett tag till .. en stund till i helande läkeprocess.

I processer om läkning krävs ett öppnande, ett öppnade av gamla sår som svider och berör,
 av o färdigbearbetade känslor,
Som vill upp. Upp och ur , Ut i det fria , Studeras och vill få kännas av. Obearbetade, motbjudande.
Känslor som inte vill kännas vid , Skam,,,, vanära, Sorg, Sjuka, Svart Gegga


Smärtan av den lilla flickan`Gunillas obearbetade händelser, av förluster, av smärtsamma upp brytande.
Av övergivenhet.

Svartsjuka. Avundsjuka,  Destruktiva tankar.

Av sorg om det som inte var, sorg om det som inte blir. Sorg av okontrollerade möten och vetskapen om.
Utlämnande om, att inget äger jag.
Den smärta som bor i bröstet är inte naturlig, men en led i mitt Helande.
Helandets processen som fortgår dag efter dag, och mer och mer kommer upp. Mer och mer behöver vändas upp,

Och jag förundras. Varför.  och hur. Var kommer smärtan ifrån..Svart äcklig sorglig sjuka, obefogad och så totalt märklig.. Vad ska bearbetas? HUR ska det bearbetas?  VAR finns verktygen,

Övergivenheten sitter i självkänslan.
Självkänslan sitter i erfarenheten..
Erfarenheten ÄR livet.

Men jag har ingen sådan rädsla. jag känner mig älskad, jag har ingen rädsla, att förlora, .... Eller  
är det precis det som är mitt problem, att förlusten är fler än vinsterna.. 
Fart det stämmer inte heller. förlusten är stor men jag har så mycket som betyder .livet själv, 
Fast kroppen är sjuk av sorg och kroppen är sjuk av skador och huvudet säger konstiga saker till mig. 

Vill jag trots detta Leva. 


 Kärleken övervinner allt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar