Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 10 juni 2013

och hur var det i dag då?


 upp och ner dag. tårar och saknaden är ibland olidlig-
jag tänker mer och mer på vad som inte är , än vad som är -

Och vad är det då , Sommar,

varmt . grönt.. stilla, ensamt. tomt . smärtsamt, och kaffet är slut.

vad ska jag fylla mina dagar med .. måsten som ska göras .
tid som måste fyllas,
och jag som inte vill

en sån där dag när jag skulle vilja haft regn,, något att skylla på . när orken och viljan inte riktigt är där, När väder och måendet inte riktigt stämmer överens.

Om nu det är ok att inte göra något. vad är då inget?
existentiella frågor utan svar, precis som alla stora frågor,

Jag skriver text och helar mig , jag formulerar ord och tankar för att ha någon ordning.

Idag vart jag ledsen för en trasig kopp.. en vanlig kaffe kopp, men det var min kopp, och någon hade sönder den, och det gjorde mig ledsen.

Idag skickade jag iväg min lilla flicka till skolan,hon gick ensam. och hon skulle inte ha behövt gått ensam, hon skulle ha haft en bror med sig.. det gjorde mig ledsen .

Idag ska jag skriva ett brev som min framtida jobb karriär. och inte fungerar det som det ska , datorn har "tappat den funktionen. och det gjorde mig ledsen, och trött.

Idag , ska jag förbereder vad det ska stå på min sons gravsten,, och det gör mig  ledsen.

Vad ska göra mig glad då?

Kaffet doftar,, någon kokar kaffe, ,, jag får ett litet sms. om kärlek , jag träffar min son, vi planerar för ett kalas. Gäster och mat.
Någon skriver ett mail, och jag formulerar mina ord i ett svar.
någon har lagt upp en bild på sin dotter , vackra bilder på stränder och sol,,

Mitt liv går på i stilla mak. och jag får ta det där ifrån.. är nu i tillståndet att jag är lycklig och det är svårt att vara det i all sorg,
Ibland så ser ja g hur det formar sig .. livet. Hur det är meningen att det ska bli. Hur det formar sig till något.

och hur jag har blivit förberedd och hur jag har fått den hjälp jag behöver för att "klara av " det som är för mig obegripligt.
hur gåvor är sända till mig, Hur livet blev.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar