Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

torsdag 13 juni 2013

Skolavslutning

En ljusets bärare 
En vanlig dag, med stora förväntningar.

Och en ganska ovanlig dag,. det är en skolavslutning olik någon som jag upplevt, samtidigt kommer det att bli precis samma varje år , samma tomma stol, samma tomma plats, något som saknas,

Sorgen 
En alldeles vanlig ovanlig dag, en dag då vi har en dotter på sjukhuset . någon som måste hämtas hem som har tagit alldeles för många piller, och ännu en sorg läggs på. var det medvetet eller gjorde hon det för att det är lättare och bli berusad, magpumpning och observation,
Det är svårt att stå på sidan om, och inte bli inkluderad, hon vill inte ha min hjälp. jag står på sidan och finns om hon behöver mig. inga krav på att moderskapet har förtur på att hjälpa.
Det är inte lätt att vara en som står på sidan och ser på när barnen mår dåligt.

Hoppet 
 En alldeles vanlig ovanlig dag,
Jag lägger mig att sova, och invaggad i drömmen försvinner jag in i hoppets dunkla vrå.
Var får alla som har problem sina glada leenden. var är mitt leende,

Hoppet lämnar sist det sjunkande skeppet,
men vad finns kvar när skeppet har sjunkit,
finns det något att hålla i.


Döttrar och söner av världens alla mödrar., Har ni någon förståelse för den tyngd som hjärtat måste bära när ni frigör er från oss.
Har ni någon förståelse för den oro ni ger, Kärleken den villkorslösa. den som ger utan att begära.

Kärleken till ett barn
Ett barn i vånda och plågor. Ett barn som har lämnat en tom stol.

Alla frågor som lämnas utan svar,

Gror kärlek, av  tro, hopp och kärlek,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar