Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 12 juni 2013

Okoncentrerad

Faktiskt är det en väldigt jobbig tid nu, faktiskt så är det det , 

Där skolavslutning. midsommar har en central roll , att det är folk överallt- glada människor och lekfulla barn.  och jag funderar allvarligt att bara fly.
Fly dit inget kan nå mig , dit bara jag har tillträde, bort från all smärta. Ångest .

Det går att avstå från allt firande, Men
då måste jag såra Maria. Hon har sin första skolavslutning. den allra första.
Den som inte blev för hennes tvillingbror.
Midsommar är lättare att fly.. Det finns inga krav från utomstående.
 Den där helgen när det liksom ska nå kulmen på sommaren. På firandets topp.. Med sill och gräddfil. Med grillning och kall öl. Skratt och Lekar.
Då när det liksom ska vara trevligt att umgås.
Liksom skolavslutning , Där glädjen över barens framgångar når sin kulmen, och möts i sång och skratt,
Den, och barns skratt,. Iden blomster tid som nu kommer och om bruna ben i Idas sommarvisa .

Vart ska jag orka se det vackra,, jo jag ser , på ett mera melankoliskt sätt.

På ett sätt, liksom bortom det normala,.
På det där sättet som gör mig utanför. med vetskapen om sorgens rätt ansikte.
Om sättet som handlar om tung sorg.

Hur ska det tunga inte få övertag? Hur ?

Och jag Vill med, få känna glädje någonstans.
Någonstans ska min lycka få plats,
Någonstans ska jag se, orka vara med,.. men jag bävar... oroar mig.

< Vilka känslor som kommer, hur jag ska orka hålla tårar borta, smärtan och ångesten.
om jag ska vara kvar i känslan,
om jag kan förbereda mig. samla mina krafter. mobilisera.

 Vilka känslor får jag ta ut i förskott? Och vilka ska få komma i den kraft som de gör, låta de bara komma.
Måste jag vara med.. ??

Mina känslors fria spelrum.,

Okoncentrationen beror på min otroliga trötthet, trött av att vara i medvetet tillstånd,  
Sorgsenheten beror på mitt tillstånd av rädsla. rädslan av att bli lämnad.
Vilsenheten beror på min känsla av tomhet. Tomheten som finns i bröstet.
Förvirringen beror på´min känsla av kunskapstörst. Törst av att vilja veta.,

Finns det då inga känslor som håller mig samman, som gör att det finns en förankring i verkligheten,
Finns det ingen lycka?
 <3<3<3 
Jag har hittat det, funnit det, Mitt i all sorg
kärleksruset, förälskelsens första trevande förnimmelse.
Tillhörigheten,  att få vara Längtad efter, längta efter,
Kärleksglöd.
Sommarförnimmelse om hopp.,.
Om att vänta .
Att känna sig attraktiv, vacker, Älskad,
Att ha hjärtklappning, En brinnande låga.

Att ha Hopp. Tro. och Kärlek,.

Starka känslor. som förvirrar och gör en

Okoncentrerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar