Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 4 juni 2013

e n Ny dag


Idag . är en ny dag , en sådan där dag ,när allt ska upplevas på nytt. varje dag är en ny dag som inte har varit förut, utan min älskade unge, 
varje dag är en ny dag som ska genomlidas för att sen efter ett år , allt ska starta om, men då som andra gången det händer, men i dag. är inte en sådan dag, min kropp och hjärna håller på att lära sig.. En dag i taget.

Minnet skrämmer. 
idag stod jag i förrådet, såg skidor, dina skidor, som aldrig mer ska åkas av dig, tung dag, men nu har jag tagit i skidorna, flyttat dom längre in,. och nu har min hjärna registrerat den sorgen, och jag kan gå ett steg till,

Idag funderar jag över saknaden- 
den som gör att det finns en hopplöshet och resignerar. och accepterar, 
fast det är inte med huvudet , eller med kroppen. bara i den där totala hopplösheten att det inte finns något , i hela världen som kan få saker och ting ogjorda, 

Nu tänker jag 
om livet ändå är så grymt, och besvikelsen gör mig arg . 
varför ska jag då följa alla idiotiska och totalt onödiga regler som uppsatta för jag ska vara i någon form av norm. 
NEj... 

jag tänker 
inte vill jag bli någon som inte njuter av det som bjuds, inte tar för mig av livet, 
för något jag lärt mig är ,, 

att livet är förgängligt och förändras snabbar än någon kan ta på.. 
och tänk då 

om det du säger i dag... och gör i dag ---

blir det sista du säger och gör till den personen...

 minnet blir tungt då Ånger ,och ruelse, 

vad skulle du då betala för att få dessa ord eller händelser ogjorda. Att få säga att jag Älskar dej, 

om du inte är glad i dag, och imorgon inte finns. 

Vad skulle du säga då? 

vad skulle du göra då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar