Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

torsdag 15 augusti 2013

Året som gått ,



För precis Ett år sen. Satt Jag på precis på den här platsen och funderade på Framtiden . jag Tänkte På hur Jag skulle sitta här Nu. Med husvagnen som jag skulle renovera .Saker Jag Ville Uppleva, Jag tänkte på framtiden som skulle bli.
Jag Tänkte på Hur jag skulle tycka att det skulle vara Mysigt. Jag funderade på att jag inte skulle vara ensam, sitta ensam. och fundera.
Jag tänkte då på hur mysigt det skulle ha fått vara att ta med sig tvillingarna , och jag tänkte då på hur jobbigt det skulle ha varit, - Ett år senare skulle jag ha välkomnat det jobbiga-- de som jag nu aldrig får uppleva, jag lovar att det skulle inte ha varit jobbigt alls,, inte ett dugg..

 Och nu. Vem skulle kunna ha anat att Mitt liv skulle se ut så här? ! Inte jag ' alla fall .

 Jag Tänker på hur kort egentligen  tid är. Ett ÅR ' Och vad man kan fylla den tiden med . Vilka Personer man möter. vilka händelser. Vad som betyder något . Och vad som förkasta, Vilka Mående som infinner sig och  Passerar. . Lärdomar som betyder något. .och som inte ignoreras . och vad som man accepterar som en sanning och vad som känns falskt och meningslöst. Vad som betyder någonting.

Och nu.
Ett år senare.
Har jag blivit Ett helt liv Äldre. 
Där det finns utrymme för sorg och Glädje . kunskap har lagts på redan tunga axlar.
Och det är Sorgen Som har fått prägla . Inte kärleken.  Inte Än.Men Med Tiden. och snart . övervinner den allt. 
kärleken som Läker.

När tänker man på tiden som gått, när det nästan bara känns tomt och smärtsamt,  vad är det som minns . vad får ta plats ?
Vad blir kvar av drömmar ?
Idag känns det åter sådär tomt i bröstet. Det är minnena som tränger på. Och idag ärdet svårt att Mota bort ' och med tiden som går, på . 

Jag ser på Studsmattan SOM är tom idag. Jag tänker på choklad Som Jag kokat. Och jag tänker på hoppet. och förväntan. 
Kärlek, Vänner, Och en evinnerlig tro på livet. 
Och på tårar Som tränger upp i Ögon Vrån
vackert som en tavla ,
den vilda forsen. 
stilla och tyst. Livet som går i Sakta Mak. 
Jag som  liksom står på sidan om och ser på, 
och
Tusen tankar Som Samlas I huvudet. Och vill ut. Ord som behöver en plats och landa på, när minnet tränger på, 
Minnen som inte går att, i längden värja sig mot. Minnen som behöver få plats ,men smärtar och gör min dag svår. '

Tankarna som väller fram, 
Vem kan stoppa tiden? 
Vem kan stoppa tankarna om redan skedda händelser? 
Vem kan stoppa drömmar? 
Vem kan skapa en framtid utan att tänka på det som sker?

Och Jag vet att livet bara går på . Utan uppehåll. Och utan barmhärtighet. utan att ta det minsta hänsyn till hur Jag mår. 
Livet som aldrig pausar, jo för ett kort ögonblick stod min tid stilla, och jag förfasades hur lite jag kunde styra , På det omöjliga som jag försökte uppnå,

Och genom att skapa en plats där jag är skyddad från smärta. Och den obarmhärtiga sanningen. skapar jag ett tomrum som inte vill existera, för drömmar och tankar vill inte stanna där. de vill röra på sig växa och bearbetas in i minsta detalj. 

Och egentligen så är det så det så det Ska vara. 
Minnen Och drömmar är bara ett sätt att förbereda Sig inför framtiden Och det utan Garantier att det blir så. 
Framtiden Skapas,  utav val och händelser, Som inte är lätta att se. Men svåra att Undgå .

Minnen är mina att bära .Och bearbeta.

Återkommer................. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar