Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

fredag 16 augusti 2013

När sanningen kommer ikapp.

 En natt vaknade jag upp och insåg att drömmen som jag drömt var skönare än i verkligheten, för mardrömmen var det jag vaknade upp till..
du vet. den där sköna känslan i drömmen när du vaknar upp och inser att det bara var en dröm,
den blev inte  sann, för det var inte sant att det var bara en dröm, det var sanning..

Drömmen bestod av en olycka och alla klarade sig, och lättnaden var enorm, jag satt där med en leende liten pojke i famnen och jag grät av lättnad,, vaknade och insåg att det var inte sant . han var inte där glad och leende , han hade inte klarat sig , dagen vart mardrömmen.

Drömmar är i verkligen, en verklighetsflykt. och skapar en förvirrad känsla som påminner om en bisar vardag, om obearbetade händelser, som ter sig som de behagar. irrande, färgande, skrämmande.

En morgon vaknade jag upp med känslan att jag försökte verkligen göra det omöjliga. fast jag försökte och försökte lyckades jag föga.

En tripp i ett rymdskepp, kan ju te sig rätt löjligt i morgondiset , men i nattens timmar där drömmen har sitt maratonlopp, är det rätt omöjligt att forcera fram dom rätta tankarna. jag lyckades aldrig begripa hur alla spakar till maten och hur jag skulle fästa säkerhetsbältet,  när det var för min son skulle jag utförde de hemska uppgifterna och ingen enda försökte hjälpa mig, antar att alla hade nog med sitt.
Skratten som utlöstes av mina tappra försök att spänna fast mig och alla hinder som uppstod, gjorde inte saken lättare, och fast jag kände att de fans en viss förståelse kunde jag känna den irritation som mina famlande försök ledde till. och jag klart sinkade alla.
vaknade upp med en känsla av,, att jag försökte ju  i alla fall,

Och det kan ju vara gott nog.. ibland.

Ändå är det solen som lyser genom gardinerna och färgar värden med glada nyanser, och vardagens hela prakt syns.
och ändå vet jag att drömmar skapas ur vardagens alla bekymmer och  förvärras på natten .
Ändå är det natten som känns som min tid, där kan jag skapa den verklighet jag vill ha,
där kan jag möta de jag vill.
där blir min dag som jag vill ha den.
Där är färgen glad och ljus,
och jag gör den till min.

Drömmar speglar min vardag, och jag speglar de personer som jag möter. och det ger en föraning om den verklighet som jag lever i. Tar mig vidare in i den värld som skapas kring jaget. Samtidigt ger det en mig något som ska lindra dagen i all tid.  sanningen som kommer ikapp-

Återkommer..........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar