Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 26 augusti 2013

sanningen

Säg sanningen, säg som det är?
- nä det är inget .
jo säg vad det är,

Vad är svaret i denna fråga, Det som förväntas eller de som känns rätt i mig, utan att tänka på om min sanning sårar eller stör den andras cirklar,
 Intuitivt. känns det, att det inte är ok, inte bra,
Speglar det en oro i omgivningen, skapar massa frågor.

Jag har uppenbara problem att uttrycka mina känslor, de är förborgade i år av förtryckt skuld att inte störa. inte ge av mig själv, det utrymmet,  att jag inte ska ta plats. inte synas

Och ibland kan jag tänka att det finns ett problem att det inte syns utanpå hur jag mår,. fast det kanske det gör, liksom de som med andra sjukdomar kan ha en liten nål med en symbol där det visar och ger omgivningen en förståelse att här är det bäst att ha lite förståelse, En symbol med en lite Vessla.

Men att var i depressionens utkant, leva på gränsen av verkligheten, där inget egentligen betyder något, finns inte i vårat samhälle, där döden har den största okunskapen och distanserar oss till ett utanförskap.
Vi Änglamammor.


Jag har en diagnos som kallas för utmattnings depression. Vad betyder det egentligen? Att jag är trött, att jag inte orkar, utmattad är lätt att förstå- deprimerad är svårare att greppa.
men det hela är ändå inget som syns utanpå. och är det då en sjukdom, eler ett funktions hinder,

Smärtorna i nacke, armar och höfter, smärta och domningar i armbågar. händer och fötter som kliar, är verklighet, men syns liksom inte det heller, så vad är jag,. ??

Inte sjuk, inte funktionshindrad,, jo absolut det är nog så svårt att vara funktionell och smärtan som kräver mediciner vill jag nog se som en form av en sjukdomsbild, om än en som finns i huvudet, och blir autonom,

Lever jag av mitt tillstånd? skapar jag en identitet i det som jag tilldelar mig själv.
Är jag Sjuk eller är jag Gunilla.
Krya på dej säger folk till mig, Krya på mig,, Hur?. Ta sig i kragen? Rycka upp sig?
Hur?

Hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar