Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 26 augusti 2013

Små enkla ting.

Som att andas lugnt in en vanlig morgon, 
vakna till ljudet av rörelse, känna doften av mänsklig närvaro, 
Se ljuset ur ett nytt perspektiv, se de lilla ur ett större sammanhang. In i det som ska bli en ny dag, 

Vanliga dagar som inte har någon betydelse annat än att de liksom går på.  telefonen ringer om ovidkommande saker , försäljare, uteblivna möten för barnen, solen lyser ute och det är varmt 
som en försommar dag, 

Inte för jag känner att det är ett måste att gå ut, det får andra göra , promenera och må gott i solen,  
jag har inte det behovet idag, 
Mitt behov är inte att vara som andra, jag trivs bäst här under min kork
ek och luktar på blommorna,
Inte göra som andra och inte känna skuld för det , solen lyser på mig ändå .
Små enkla ting som rena lakan i sängen, och längtan att få krypa ner och känna åter igen värmen. närheten.

Äppelkaka , överbliven, kvarlämnad sen igår, kall och ändå så god,

Musiken som spelas ger mig en föraning om känslor fördolda att känna., inte i dag, idag är det lite melankoliskt och stilla, 

Musiken är en livgivande källa. 

Där hämtar jag min inspiration och  mår så gott jag vill, känner som jag vill, Är som jag vill.  


I små enkla ting, som en frukost gäst som är så olik och ändå lever här och nu i samma värld som mig, dess vingar är så sköra ändå så effektiva, som små mirakel i livets förgänglighet, vacker i all enkelhet. *

Små enkla ting som finns där utan att bli seeda, som finns utan att någon tar notis om dess skönhet ,
Det där lilla som existerar så smått, så litet, så nära men ändå så extremt långt ifrån,
som en liten svamp i en mosse. Vem ser det ? 
I små enkla ting vågar jag nu beträda det större sfären . Det som är verkligt och påtagligt . Det som finns där och ändå tas föregivet, som om det bara finns och existerar, för att jag ska ha nytta av det , utan egen förankring till världen,
för jag ska se det stora i det lilla,. Lilla i det stora, ,
 FÖR jag ska Se, 

I min enkelhet tänker jag vidare. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar