Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 20 augusti 2013

skrivklåda

Vist skulle det kunna vara en jobbig dag detta ,
För en del är det en vanlig dag, En stor dag för andra , en första dag, en ovanlig dag. Förväntansfull dag, En jobbig dag, Känslorna är som regnbågen.
- ja det är så, en sådan dag kan te sig , om man ska börja skolan.

För mig är det en alldeles speciell dag, en dag som skulle kunna vara plågsam om jag tillät det , men jag har valt något annat idag,
Det får bli en dag där orden får löpa fritt, liksom tankrarna.

Jag sände min dotter till skolan, hennes första dag i en alldeles ny skola, och i verkligheten , i den allra bästa av alla världar skulle det ha funnits ett större problem som skulle lösas. men det är en alldeles vanlig dag och  det finns  inga större nämnvärda problem kring detta, ,annat än att vi nu missade bussen men det löste sig med, genom att det finns änglar som dyker upp när de mest av allt behövs, men åter igen ,
 Det skulle ha varit , ,
Problem som måste lösas, med taxi och att det skulle ha ordnas med en personal som skulle ha mött upp,, men.. problemet finns inte kvar,, och det är sorgligt ,, problem som skulle ha varit jobbiga i en annan verklighet ,
Men nu sitter jag här och skriver om saken . och jag lovar att problem som ter sig stora i en annan verklighet är små i en annan.. min verklighet.

I nästa tanke börjar jag minnas begravningen, om det finns kort på hans kista och blommor, , funderar på om jag hade tänkt på framtiden ,, skulle jag ha bett någon fota, Vad jag skulle ha haft de fotot till , det vet jag inte .
Jag kommer ihåg känslan av ensamhet och övergivenhet , på den dagen när jag begravde mitt älskade barn, Jag mins hur jag var på en annan plats samtidigt,, och jag känner hur fel allt kändes, fast det har känts fel ända sen dagen när allt hände ,, den där svartaste dagen i mitt liv, när livet tog slut och ett annat började  ,
inte för det känns som jag har förändrats, men det har jag, för jag har nu vetskapen om,,,, sorg, inte för jag är speciell,, vi är många änglamammor, men vetskapen om, förlusten av år, förlusten av upplevelser tillsammans.. som inte kommer hända,
ändå är han med mig var dag som går,
Han bär samma ängel som jag på sitt bröst och han ser genom mina ögon ,

Vi blev ett den dagen, den där dagen som har spår av svart, tung Dimma.
Insikten finns där, att han aldrig kommer flytta hemifrån och frigöra sig från mig,, de kommer aldrig att bli någon trätan mellan oss,, vi är och förblir en o samma, Det hände den där dagen då tiden inte fanns.

Jag har upplevt en tid när klockan styrde och rutiner, mera rutiner som i alla lägen var det enda rationella och styrde livet i alla grader, vägar och mål. Där det inte fans utrymme för så mycket mer,, vår tid tillsammans var styrd och ändå så tajt, i livet som nu,,
När det inte fans ork för annat än vardagen. orken att vara i nuet, och fara på en affär var ett äventyr. Och dagen aldrig var sig den andra lik, ändå var den styrd i likhetens tecken. samma lika.

Idag är det en sådan där dag igen som måste genomlidas, ännu en ny händelse som läggs på den andra erfarenheterna. om att det inte går att få någon annan utgång. livet som inte blev,

Och om man vänder på det då.. Vad blev det kvar, av dessa sju år , som vi fick tillsammans.. vad blev kvar och vad betyder det i sorgen och det svarta och tunga... hur värderar man det som blev kvar i förhållande till det som var ,,,
I alla fall så ha denna dag gått sin gilla gång med ., och i morgon är en annan dag,

I det stora hela är världen alltid sig lik och vill aldrig ge vika för den personliga tristessen som gärna vill infinna sig i ändlösa dagar av sorg och svart missmod.
För det är i den bästa av alla världar vi vill leva , där det är kärlek och framgång som härskar.
Där inte det behöver vara så urbota gravallvarligt hela tiden, där vi kan skratta och gråta om vartannat.
utan dom och moraliska pekpinnar.

Jag har den förnimmelsen nu i nattens timmar när månen är full som en glob och sängen vill mig väl,

Jag har förlorat ett barn, jag har förlorat en bit av mig själv, jag blev en annan... vem hon är ,,

Det är mitt nya projekt att luska ut, vad blev det av ,,

Hon som bär sin ängel runt sin hals och ser på världen med nya ögon.. Vem är hon?

Hon Återkommer..........






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar