Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 17 april 2013

Cirkeln

Funderar kring hur livet tar sig framåt , hur vi lär oss och hur av erfarenhet man får insikter,
hur egentligen allt upprepar sig i en ständig form av cirkel, om och om igen tills vi lärt oss.
Vad?
Vad är det jag ska lära mig ? , vad ska det lära er?
att livet är hårt och förgängligt.
att livet är något som jag eller du inte ska ta för givet.
att livet är och förblir en osäker plats.
och om det är så nu då??
Vad?
vad gör jag nu ?
vila i denna kunskap och gå vidare, inte upprepa ett invant mönster.
våga leva i visdom att det är tillåtet att vara svag.
Att kärlek är och förblir det viktigaste i livet
att människan runt mig och som bryr sig är viktigast,
ja-
jag har lärt mig det !,
och-
 får jag vara ifred nu då? Tack

Kan ändå inte fundera på vem det är: vem som har makten att styra ,,och vem som gör valen..
är det inte jag själv .
kan inte tänka mig det , aldrig att jag skulle vilja var här nu-

Vad jag än skulle vilja lära mig av detta att vara i denna erfarenhet så kan jag gladeligen betacka mig för den kunskapen.
Tack, men nej tack.

återkommer -


 .
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar