Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 30 april 2013

Kärlek, till livet

jag skriver i dag och orden formas inte ,
det känns konstlat och påhittat det jag formar.
som om jag måste få till något , satt upp en prestations nivå, åt mig själv.
Jag skriver för livet och så raderar, jag.
Kärlek är ledordet, som ska ge stöd i dag. ändå är det så svårt detta med  kärlek,


Kärlek till livet, till de som är. tacksamhet .och åter ödmjukhet inför livet.
förändring och framåt -anda.
livs -lust och livs -luft. tränger på . . kärlek är att ge och att få.
och att våga bara vara i nuet . kärlek ska få en bättre värld att växa ,.
så tänkte jag , och fick motstånd. världen är inte så enkel,,

kärlek är stark drivkraft. v i föds för att älska - älska din nästa så som du vill bli älskad själv.. ett mycket enkelt budskap,, men så svårt att förstå.

Kan jag ta på mig en mask som döljer det som känns naket och blottat. Le åt omvärlden.
känna sig älskad, åtrådd, vara i känslan av att jag är trotts allt bara en liten människa som tänker,
som behöver känna att livet ändå är värt att leva, trots allt.

När det stormar och blåser hårt i livskupan,. När det går åt massa energi att bara vara i upprätt läge,. känns det tungt att glädjas åt det som är . slag på slag. ska prövas in i minsta detalj,, ge mig styrka , orka.

Det sjungs om små droppar av lycka i himmelen. och ord kan göra ont. när kärleken är svår att få rätsida på.   när det egentligen ska vara enkelt att leva,
känna och njuta .
minsta motstånd .


Vänskap och kärlek och förståelse. Höra på den andra
se den andre
lita på att vi vet.
vandra med varandra som jämlikar,

ord är enkla att forma.
kärlek svårare att möta.
acceptera den
jag älskar dej.

Ge och ta, utan krav på någon form av motprestation,.
och giva är heligt.
och att ta emot när det ges är det svåraste.



Sammanhanget att vara i gemenskap, tar ensamhetens tunga dok av dina axlar.
Att vandra hand i hand är det mest underbar. Det som ger perspektivet uppifrån,
det enkla i livet.
Att älska är enkelt. varför måste den då begränsas???
Eller är det svårt att älska ?  Ja i en begränsad, kompromiss lös värld. av att behöva göra rätt-

smärtar det att våga vara sig själv.
att våga älska sig själv. precis som den man är--
med alla dessa brister som du nu påpekar om dej själv,

Om du mötte dej själv-- Vad skulle du då säga till dej själv?
-Jag älskar dej!!!!

Återkommer ................  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar