Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

lördag 27 april 2013

Vågar jag?



Vågar jag öppna fotoalbumet? finns ju där . bilden av dej,
Vågar jag hämta upp vår jackan? Din jacka hänger ju kvar.
Vågar jag skratta? utan att du ler.
Vågar jag se våren? grönskan som väcker upp allt Liv, knoppar som brister.
Vågar jag minnas? utan att minnas din död.
Vågar jag fara iväg? Du kommer inte att återvända.
Vågar jag vara den där människan som jag var? eller är hon borta för alltid,
Vågar jag vända blad? Du är ju inte med,
                                   fast du är så levande,
                                  så närvarande med mig i tanken,
                                  så vaken med mig,
                                  så nära,
                                  så påtaglig i är din närvaro.

Jag vågar för jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar