Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

tisdag 9 april 2013

Skriva är menning

Hur börjar jag att forma ord? Hur börjar en mening?
Ska det bli någon form av mening eller kan orden få löpa fritt, forma sig som dom kommer och bli meningslösa. få ett eget liv eller ska jag styra dom i någon form som är förutbestämt.
Jag tänker och formar ord som bildar en mening och i mitt huvud blir det kaos och jag får inte saker o gå ihop,
jag måste få en mening med tankarna  och orden ska hjälpa till att få det att bli någon form av mening,
och det måste bli rätt

Jag tänker på hur och jag tänker på varför .
jag tänker på tomhet,
om hur tomhet egentligen inte finns , det fins alltid något som vill formas och göra sig påmind,

Hur det aldrig blir fritt från någon form av känsla, , vem bestämde at det skulle bli så här -   ??

Ställer jag en fråga måste jag få ett svar, orden räcker inte till att forma någon sanning för jag har tappat min sanning.
vems sanning har jag tappat, den utformade förutbestämda eller min väg som vart mig delad och tilldelad. och jag förstår inte meningen,
ska jag hitta den i något,en Gud en Gudinna. ett givet mönster ,  i någons kärlek , i något sätt som inte finns just nu,

Förvirring . jag vill ju lyfta bort smärtan, och gråten , och andas lugnt o stilla, tänka fram på en framtid,
men ,, detta men.. jag vill .

Här har jag något som jag kan formulera i ett ord i en mening ,, detta jag vill"
jag vill ha en mening,, ett sammanhang,
någonstans på vägen förstår jag nog ordet mening. men inte just nu,
inte just nu,

 Jag lät meningen bli fri, och göra sig ofri. formad i en konstnärlig givet mönster , och få en början, ett slut. och något i mitten, ändå blir det meningslöst.
återkommer -
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar