Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 22 april 2013

En sån dag.

Jag tänker inte göra något annat i dag än att bara vara. Jag tänker på saker som jag måste och på saker som jag borde. Jag tänker på detta om att vara här och nu. Är det då avsaknaden av alla form av dessa saker som inkluderar måste och inte vill göras? här o nu.
Jag tänker på ordet rättrådigt . rättrådiga. Var ligger det negativa i det? Används det alls i dag? Vet någon vad det betyder? Har det någon betydelse? Jag tänker på smärta och på kroppen som stretar emot.
Jag tänker på talet sju,
Sju svåra år,
Sju vackra rosor.
Jag tänker på orden som betydelse att lyfta upp, och orden som sänker ner, vill alla dej väl?
Jag tänker på snön som försvann - vart tog tiden vägen?
Jag tänker så det som jag har gjort och det som jag har tänkt göra och som jag missade. Det kommer en ny tid!
JO . Visserligen. men det blir något annat.
Jag tänker på kärlek, i alla former. Jag tänker på riktlinjer för hur det är och hur man gör. Vad som är riktigt äkta och alltså  en sanning.
Jag tänker på sanning och konsekvenser . Har jag lärt mig något? Jag tänker på tolkningsrätten.
Jag tänker på GUD.
Jag har tänkt på det som man ser och det som man tror sig veta, jag har tänkt på tiden . som vän eller fiende.
Jag har tänkt på smärta . igen. om hur det gör ont, och på vad som är viktigast, att våga känna eller att våga gå vidare. stanna i nuet eller fly.
Jag har tänkt på maten . på min kropp. på hur funktioner inte slutar fungera , fast jag nu tänkt att jag inte vill.
Jag har tänkt på telefon. ringsignaler som är tysta . just för jag inte vill svara . hur jag väljer att var osynlig.
Jag tänker mig osynligheten som min vän,
Jag har tänker mig vänskap som oändlig och själlös,
Jag tänker mig livet som något skört och genomskinligt. jag tänker mig sorgen som tung och svart, Jag tänkte mig att livet var oändligt .
Jag trodde att jag skulle gå fri, Jag trodde att vilken dag som helst inte skulle bli den sista, inte för någon i min närhet.
jag trodde på att jag var skyddad från ondo.
jag fortsätter tro och tänka,  jag tänker alde´les för mycket
jag mår bra av att tänka. fast jag inte har ett .enda svar , fast jag inte vet ett enda dugg. om någonting-
jag avundas alla som lever med oskuldens kunskap om att mista sina nära och kära.
jag tänker på det,
och så tänker jag vidare,,

återkommer . ........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar