Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

onsdag 24 april 2013

Färger från dagen.

I dag . Just i dag handlar mycket i min omgivning om färger, så jag fortsätter att färga mitt liv:
Möten och åter möten. vackra möten . Vi som formas av det som är,  <är vi unika?
Vi har valt. Valt att se varandra och vi kan mötas, Vi som har erfarenheten.
Hur möts vi; I vad?

 Hur möttes det förr ?
då, före tiden, när orden inte färdades lika lätt, och långt och snabbt,
och avstånden var längre,
När värden var nära och vi hade en annan relation till ordet främling.
var det lättare då?
Ändå är vi så långt ifrån varandra i dag. Ensamt och övergivna sitter vi i stugor, mäter framgång och sanning i ägodelar,  orden kommer fram ändå möts vi inte längre , vi formar oss annorlunda-

Jag vill tro det . att det fans något annat förr.. något lättare att vara människa. inte lika Ensamt. fler som fans att hjälpa och vi hade en lättare mall att forma.
Ingen behövde ha fredagen som en förbannelse.
När andra har det så trevligt ,lagar mat, Umgås, Är tillsammans,
vi är nog inte gjorda för att vara ensamma. tänker jag.

Hur mäter man en framgång, Hur mäter man en prestation, Vem har mallen som bestämmer hur lycklig och fri en människa är. Eller vad som är godhet, vilken form har det?
Hur mäter en människa en godhet, hur faller det i god jord? frågor som bara hoppar fram i huvudet
jag behöver inga svar, för svar binder något fast . formar inget-
och vems svar är sannare än någons ananas,

och vad har allt detta med färger att göra?
........., jag har nog kommit till en vänd punkt,
Där jag ser mig själv , hur jag formar mig, färgar om mig.
fler frågor än svar.
vad gör jag här?
Hur kom jag hit?
och den farligaste av alla frågor,
Hur tar jag mig härifrån?
jag formas av min omgivning. Vi formar varandra.
inte för att vi vet om det eller för den delen vill, utan för att det är oundvikligt. vi måste formas, även den mest motsträvige formas.
Ibland spjärnar vi emot och bryter oss ur, stannar upp och formas om, söker nya marker att formas i, men vi formas . Jag formas . och allt beror på det som vi vill kalla sanning . sanningen som är precis nu.
för vi Vet inget annat.

I morgon hittar vi en annan sanning
vem är jag då?

Återkommer -----

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar