Din kraft

Tänk om det vore möjligt att leva ditt liv som en gudinna.

Att varje dag skapa ett liv som rymmer personlig styrka, själslig kraft och andlig storhet.
Att verka i världen utan inre begränsningar, tvivel, och hinder.

Med vetskap om att det inte finns någonting som hindrar dig från att leva ditt liv precis så som du önskar och drömmer om.

måndag 29 april 2013

Vakna !


Vakna upp. se det fördolda , som likt morgondis förslöjar dina ögon.
Sträck på din kropp. vakna varje led, som under natten stelnat,
Känn i hur nattens drömmar sköljs bort , in i det undermedvetna, och lämnar en lite gåva att förvalta.

Nu är det morgon och en ny dag, en ny dag att förvalta.
morgon kaffe- doften hänger i hela huset,
människorna rör sig och det är en stilla tid,
Dagens göromål ska planeras in och påbörjas,,

Vad i finns min uppgift?
Vad ska jag göra!  tankarna som jag tänker , orden som jag formar,
dagen som gryr, är den tröstlöst?
Känner in och . nej,, i dag är det en bra dag, en dag som låter mig vara . vila ,
vila från den tunga sorgen.
Nacken som stretar emot och den övriga kroppen som visar att den existerar genom smärta,

Nu har jag nått en gräns .  En annan tid.

Jag har klivit upp en bit längre, på trappan . upp mot måendet ,
varje dag är ett mirakel och varje minut ska bära tiden framåt, mot ett bättre mående,,
och jag har tillit

Nu vet ja gatt inget är bestående . varje dag är inte som i dag, men just i dag ,
just nu så mår jag lite bättre,,

Så ordet blir tacksamhet.

Återkommer.............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar